The Power Of SMS

Nizar tidak rampas pembesar suara

Posted in Uncategorized by malaysiasms on March 31, 2009

HarakahDaily

Johari Jaffar

TAIPING, 31 Mac (Hrkh)Pengarah Pilihan raya PAS Pusat, Dato’ Mustafa Ali menyangkal tuduhan yang sengaja dibuat oleh Menteri Besar Kudeta BN, Dato’ Zambry Abdul Kadir seperti yang disiarkan oleh media arus perdana yang mengatakan Dato’ Seri Ir Mohamad Nizar Jamaludin merampas pembesar suara dari imam untuk memberikan ceramah di Masjid Simpang.

“Apa yang berlaku sebenarnya di masjid Simpang, imam yang bertugas hari itu telah menyerahkan pembesar suara kepada Dato’ Seri Mohamad Nizar Jamaluddin, bukannya Nizar rampas seperti yang didakwa oleh Zamri sekaligus juga Nizar tidak merampas majlis solat hajat dan tahlil anjuran BN semalam,” jelasnya..

Dato’ Mustafa Ali berkata demikian dalam sidang media di Markaz PAS Negeri Air Kuning semalam.

“Apa yang berlaku ialah Nizar tidak rampas majlis BN, beliau cuma diminta oleh imam yang bertugas untuk memberikan tazkirah mengenai ayat al-Quran yang dibacakan ketika Haji Nizar mengimamkan solat Maghrib, “katanya.

Menurut beliau jika BN dakwa Nizar dan PAS menggunakan masjid, bermakna Umno dan BN sebenarnya terlebih dulu menggunakan masjid untuk kempen mereka,” ujar beliau

Kenyataan beliau itu sebagai mengulas kenyataan Zambry yang mendakwa Nizar merampas pembesar suara dari imam untuk memberi ceramah, sedangkan ketika itu adalah majlis anjuran BN. – azm _

Tagged with:

Leave a comment